Demand capture for B2B SaaS

👋 Hej, jeg hedder Thomas og velkommen til mit newsletter 🤩 Her skriver jeg om at bygge, vækste og skalere danske tech startups 🌱 ... og det er 100% gratis 😉


Velkommen til del 9 af “Byg fundamentet for at vækste din B2B SaaS startup”. Her kan du se, hvor langt vi er:

Lad os komme i gang.


I sidste uge fik vi styr på demand gen i din GTM strategi & plan og dermed hvordan du får din ICP & persona til 1) at erkende de har et problem og 2) at lede efter en løsning på deres problem.

Derfor skal vi i dag have styr på demand capture i din GTM strategi & plan, så vi er sikre på, at du formår at konvertere efterspørgslen:

(Den her artikel er baseret på grundtankerne i artiklen “Lavpraktisk GTM strategi & plan”, så hvis du ikke allerede har læst den, vil jeg anbefale dig at starte der.)

Det hele bygges selvfølgelig på dyb forståelse af din ICP & persona, deres naturlige brugerrejse, dit budget og dine ressourcer.

Baseret på mit samarbejde med Forsler, har jeg i denne artikel derfor ydmygt forsøgt at strikke noget handlingsorienteret og praksisnært sammen til dig - inkl. templates - som du rent faktisk kan bruge til noget og dermed selv kan naile din demand capture 🤜🤛

Som altid fokuserer jeg ikke på alt det teoretiske, fisefornemme definitioner eller perfektion, men derimod hvad jeg i praksis har erfaret fungerer for danske early-stage B2B SaaS startups.

Hvis du ellers er klar, så snup en kop kaffe og lad os dykke ned i det ☕️

Enjoy! 😎

indholdsfortegnelse

  1. Forslers demand capture
  2. Grundlaget for at lykkes med din demand capture
  3. Solution aware
  4. Product aware
  5. Acquisition
  6. Nail din demand capture

Template:

  • Forslers GTM strategi & plan