Demand capture for B2B SaaS
👋 Hej, jeg hedder Thomas og velkommen til mit newsletter 🤩 Her skriver jeg om at bygge, vækste og skalere danske tech startups 🌱 ... og det er 100% gratis 😉
Velkommen til del 9 af “Byg fundamentet for at vækste din B2B SaaS startup”. Her kan du se, hvor langt vi er:
- Del 0: Intro
- Del 1: Få styr på din ICP & persona
- Del 2: Mission, vision, strategi & mål
- Del 3: Den matematiske formel for din B2B SaaS
- Del 4: Byg en kvantitativ growth model
- Del 5: Positionering & value proposition
- Del 6: Få styr på din messaging
- Del 7: Lavpraktisk GTM strategi & plan
- Del 8: GTM plan, vol. 2: Demand gen
- Del 9: GTM plan, vol. 3: Demand capture ← Denne artikel
- Del 10: GTM plan, vol. 4: Value delivery
- Del 11: GTM plan, vol. 5: Monetize value
- Del 12: GTM plan, vol. 6: Map brugerrejsen
- Del 13: Website copy
- Del 14: Interaktiv product demo
- Del 15: Email onboarding
- Del 16: In-app onboarding
- Del 17: Product-led growth
- Del 18: Upgrade flow
- Del 19: Founder-led growth
- Del 20: Podcast
- Del 21: LinkedIn challenge
- Del 22: Content flywheel & repurposing
- Del 23: Et værdiskabende newsletter
- Del 24: The missing link: 5-day EEC
- Del 25: Retargeting
- Del 26: Basic tracking & common sense
- Del 27: Growth sprint
Lad os komme i gang.
I sidste uge fik vi styr på demand gen i din GTM strategi & plan og dermed hvordan du får din ICP & persona til 1) at erkende de har et problem og 2) at lede efter en løsning på deres problem.
Derfor skal vi i dag have styr på demand capture i din GTM strategi & plan, så vi er sikre på, at du formår at konvertere efterspørgslen:
(Den her artikel er baseret på grundtankerne i artiklen “Lavpraktisk GTM strategi & plan”, så hvis du ikke allerede har læst den, vil jeg anbefale dig at starte der.)
Det hele bygges selvfølgelig på dyb forståelse af din ICP & persona, deres naturlige brugerrejse, dit budget og dine ressourcer.
Baseret på mit samarbejde med Forsler, har jeg i denne artikel derfor ydmygt forsøgt at strikke noget handlingsorienteret og praksisnært sammen til dig - inkl. templates - som du rent faktisk kan bruge til noget og dermed selv kan naile din demand capture 🤜🤛
Som altid fokuserer jeg ikke på alt det teoretiske, fisefornemme definitioner eller perfektion, men derimod hvad jeg i praksis har erfaret fungerer for danske early-stage B2B SaaS startups.
Hvis du ellers er klar, så snup en kop kaffe og lad os dykke ned i det ☕️
Enjoy! 😎
indholdsfortegnelse
- Forslers demand capture
- Grundlaget for at lykkes med din demand capture
- Solution aware
- Product aware
- Acquisition
- Nail din demand capture
Template:
- Forslers GTM strategi & plan