Email upgrade flow for B2B SaaS (med +40% open rate)

👋 Hej, jeg hedder Thomas og velkommen til mit newsletter 🤩 Her skriver jeg om at bygge, vækste og skalere danske SaaS startups 🌱 ... og det er 100% gratis 😉
Velkommen til del 18 af “Byg fundamentet for at vækste din B2B SaaS startup”. Her kan du se, hvor langt vi er:
- Del 0: Intro
- Del 1: Få styr på din ICP & persona
- Del 2: Mission, vision, strategi & mål
- Del 3: Den matematiske formel for din B2B SaaS
- Del 4: Byg en kvantitativ growth model
- Del 5: Positionering & value proposition
- Del 6: Få styr på din messaging
- Del 7: Lavpraktisk GTM strategi & plan
- Del 8: GTM plan, vol. 2: Demand gen
- Del 9: GTM plan, vol. 3: Demand capture
- Del 10: GTM plan, vol. 4: Value delivery
- Del 11: GTM plan, vol. 5: Monetize value
- Del 12: Website copy
- Del 13: Kom i gang med PLG
- Del 14: PLG vol. 2: Interaktiv demo
- Del 15: PLG vol. 3: Profilering
- Del 16: PLG vol. 4: In-app onboarding
- Del 17: PLG vol. 5: Email onboarding
- Del 18: PLG vol. 6: Email upgrade flow ← Denne artikel
- Del 19: PLG vol. 7: Growth loop
- Del 20: Founder-led growth
Lad os komme i gang.
Hvis du har fulgt med de seneste par uger, har jeg vist dig, hvordan du nemt kan komme i gang med PLG med 4 lette greb:
- En interaktiv demo der øger din konvertering
- Profilering: Grundlaget for at kunne lykkes med PLG og prioritere bedre
- In-app onboarding der skaber Aha-moments og værdi for dine brugere
- Email onboarding flow med +50% open rates og +15% løft i activation rate
… og derfor skal vi med PLG greb #5 i dag have styr på det, det hele i bund og grund handler om: at få dine brugere til at betale for dit produkt.
Som du måske ved, byggede vi hele Forslers GTM strategi & plan op omkring deres ICP/personas naturlige brugerrejse, hvor et email upgrade flow er et element i deres ‘Monetization’ stadie:
I ‘Monetization’ stadiet af brugerrejse har din bruger oplevet værdi gentagne gange med flere use cases og core features. Derfor skal vi nu have gjort det til et naturligt næste step at betale for den værdi, som produktet allerede har skabt for brugeren.
Der er mange elementer af et upgrade flow, men et simpelt PLG greb - som mange undervurderer - er et email upgrade flow. Altså en række emails med fokus på at få brugeren til at betale.
Derfor viser jeg dig i denne artikel, hvordan du nemt og bekvemt får implementeret et email upgrade flow, der rent faktisk øger din konvertering til betalende brugere.
Artiklen tager udgangspunkt i mit samarbejde med Forsler - krydret med mine erfaringer gennem tiden - og jeg har på det fundament ydmygt forsøgt at strikke noget handlingsorienteret og praksisnært sammen til dig, som du rent faktisk kan bruge til noget og dermed selv naile dit email upgrade flow 🤜🤛
Som sædvanligt fokuserer jeg ikke på alt det teoretiske, fisefornemme definitioner eller perfektion, men derimod hvad jeg i praksis har erfaret fungerer i en B2B SaaS kontekst.
Hvis du ellers er klar, så snup en kop kaffe og lad os dykke ned i det ☕️
Enjoy! 😎
Indholdsfortegnelse:
- Vælg dine killer features
- Opbygning af emails & flow
- Sådan kommer du i gang med dit email upgrade flow