LinkedIn growth hack: 80.000+ visninger på 5 dage med ét opslag (uden at bruge en krone)
👋 Hej, jeg hedder Thomas og velkommen til mit newsletter 🤩 Cirka 1-2 gange om måneden skriver jeg om at bygge, vækste og skalere startups 🌱 ... og det er 100% gratis 😉
Overvej at tilmelde dig, hvis du ikke allerede har gjort det (eller del med en ven) 👇
Her er historien om, hvordan jeg fik over 80.000 visninger med ét LinkedIn opslag på 5 dage - og så ovenikøbet uden at bruge en krone.
… det må vist være en acceptabelt ROI (return on investment).
Husk samtidig på, at jeg før dette havde mellem 2.000-3.000 organiske visninger per post.
Som bevis er her et screenshot:
Som du kan se, fik opslaget næsten 32 gange flere visninger end jeg har følgere.
For at det hele ikke skal gå op i vanity metrics, så er her et lidt større indblik i resultaterne fra dette ene opslag på LinkedIn:
- 207 likes
- 2.260 kommentarer
- 88.028 visninger af indlægget
- Ca. 400 connection requests
- 237 nye subscribers til min mailliste (via en content upgrade inde i e-bogen)
Ganske udmærket, ikke? (sagt med god jysk beskedenhed)
Lad mig starte med at spørge dig:
Hvad er forholdet mellem dine LinkedIn følgere og antal visninger af dine opslag?
I de fleste tilfælde er det 1:1 eller måske 1:2.
Og misforstå mig ikke - det er helt fint (jeg havde selv samme forhold før). Men der er nogle simple ting, du kan gøre for, at øge forholdet med 5, 10 og måske endda over 30 gange, som jeg gjorde.
Lad os derfor se på, hvordan selve LinkedIn opslaget er struktureret og hvordan du kan replikere det.
Her kan du se, hvordan hele LinkedIn opslaget ser ud:
Som du kan se, er det som sådan ikke noget specielt. Det er kort, men også catchy.
Så hvordan bar jeg mig ad og hvordan kan du gøre det samme?
Selve opbygningen af opslaget havde ét formål:
At skabe engagement (her med kommentarer) og dermed øge synligheden og antal visninger.
Jo flere kommentarer, jo flere antal visninger.
Men i stedet for blot at skrive, de skal kommenterer dit opslag, tilføjede jeg en ting mere:
“NB! Hvis vi ikke er connectede her på LinkedIn, så send mig en anmodning --> for ja, jeg vil hellere bruge mine penge på noget andet end InMails 🙃”
Hvorfor er det et godt LinkedIn growth hack?
Fordi hvis du skulle sende det til folk manuelt:
- Vil din konverteringsrate formentlig være lavere.
- Du vil have en limit på omkring 150-200 connection requests per dag.
- Det ville være markant mere tidskrævende.
Hvis du vil replikere et opslag som det her, skal du selvfølgelig også have en lækker lead magnet eller noget content, der er værd for andre at dele!
På den anden side behøver det heller ikke være noget specielt. Det kan basically være en artikel, der skaber værdi for læserne og dine potentielle kunder. Det behøver ikke nødvendigivis at være en e-bog. Det kan også være præsentationer, infographics eller videoer.
Men… en god lead magnet er blot 40% af arbejdet.
Det der virkelig tæller (i dette tilfælde), er anatomien af selve LinkedIn opslaget.
Det første du skal være opmærksom på, er hvordan jeg har udnyttet “the power of one sentence”.
Hvis du kigger nærmere på begge screenshots i opslaget, kan du se, der er et større blankt område mellem den første og anden sætning.
Dette blanke område “gemmer” den information, der faktisk er i selve opslaget. Så når du scroller igennem dit feed på LinkedIn og ser opslaget, kan du ikke rigtigt se, hvad der gemmer sig, før du klikker på “Se mere”. Det er et virkelig godt lille hack til at øge dit LinkedIn engagement.
Her er nogle andre ting, der gjorde opslaget ekstra godt:
- Gør opslaget personligt. Selvom det kan virke mindre betydningsfuldt, så virker det som regel rigtig godt at gøre dit opslag personligt. Måden jeg gjorde det på her, var ved at skrive “Jeg har lavet en e-bog…”. På den måde viser jeg, at det ikke er en eller anden robot, der har lavet den - det er mig, et menneske af kød og blod.
- Skab værdi, så folk kan forbedre deres virksomhed. Som du kan se, lægger titlen på e-bogen op til, at der er utallige måder, de kan øge trafikken på deres website.
- Indsæt ikke direkte links i LinkedIn opslag. Det reducerer simpelthen dit reach og engagement.
- Bed folk om at engagere sig med dit content. Jo mere engagement du har, jo bedre reach kan du forvente.
- Del dine opslag op i mindre bidder. Kortere afsnit er nemmere at læse og så er de samtidig mere mobil-venlige.
Der er mange, der bruger forskellige tools til at booste deres views og engagement. Jeg har her ikke brugt nogle former for tools - blot en fornuftig lead magnet og et ordentligt konstrueret opslag. That’s it!
Så nu har du ingen undskyldninger: Udover stepperne med dine LinkedIn opslag 🚀