481+ ufatteligt nyttige power ord der øger din konvertering
👋 Hej, jeg hedder Thomas og velkommen til mit newsletter 🤩 Cirka 1-2 gange om måneden skriver jeg om at bygge, vækste og skalere startups 🌱 ... og det er 100% gratis 😉
Overvej at tilmelde dig, hvis du ikke allerede har gjort det (eller del med en ven) 👇
Har du nogensinde undret dig over, hvorfor nogle websites bare pumper det ene virale post ud efter det andet?
Eller hvorfor nogle brands har produkter der bliver flået ned af hylderne, imens deres konkurrenter bliver stående?
Eller hvorfor du ikke kunne lade være med at klikke på et link, du allerede vidste var en slibrig salgsside?
Svaret er simpelt…
Disse brands har smarte marketers. Marketers der bruger power ord.
Disse power ord trigger en følelsesmæssig reaktion og har en seriøs gennemslagskraft, der får os til at klikke på annoncer, blog posts og købe fra salgssider.
Men hvordan virker disse power ord?
I denne artikel vil jeg gennemgå hvorfor de er gode for din marketing og hvordan du bør bruge dem forskellige steder.
DERFOR FORSTÆRKER POWER ORD DIN MARKETING
Power ord øger din marketings effektivitet ved at:
- Fremkalde følelser: Folk connecter med følelser, ikke ord. Gentagne studier har vist, at content der fremkalder følelser (fx angst eller glæde) har større sandsynlighed for at blive delt end dem, der ikke er følelsesmæssigt ladede. Power ord er nøglen til at vække disse følelser. Eksempelvis “Øjeblikkeligt”, “Fejltagelser” og “Hysterisk morsomt”.[*]
- Trigge nysgerrighed: Trods det engelske udtryk “Curiosity may have killed the cat”, så gør det en marketers job langt nemmere. Undersøgelser har vist, at nysgerrighed er en af de største triggere for viralitet. Eftersom vi har svært ved at kontrollere vores nysgerrighed, kan strategisk brug af power ord gøre det næsten umuligt for os ikke at klikke, dele og læse. Power ord der trigger nysgerrighed er bl.a. “Afslører”, “Beviser” og “Latterlig”.[*]
Se fx den her overskrift:
Power ordet “Pinlig” fremkalder en følelse og trigger nysgerrighed (“Hvad er det, der er så pinligt, at de aldrig vil indrømme det?”)
Hvis overskriften blot var “14 ting kvinder gør”, ville du formentlig ikke være super interesseret. Men 14 pinlige historier, de ikke vil indrømme? Hvilken omgang underholdende overraskelser indeholder den artikel ikke!?
Det bedste ved power ord er, at der er hundredvis at vælge imellem.
Tjek listen nedenfor.
DEN MASSIVE LISTE MED 481+ POWER ORD
Vil du have listen med den 481+ power ord, så du kan skrive episke overskrifter?
Føler du dig svimmel? Jeg håber det er pga. spænding, for du er nu bevæbnet med alle de power ord, du har brug for at sætte turbo på din marketing - og du har nogle hundrede i dit arsenal.
>> DOWNLOAD ALLE 481+ POWER ORD NU <<
Nu skal du bare bruge dem. Her er et overblik (med forklaringer) over, hvor du kan bruge power ord på dit site:
- Overskrifter
- Underoverskrifter
- Produktnavne
- Pop-ups
- Landingssider
- Knapper
- Testimonials
- Email emnelinjer
- Din virksomheds / domæne navne
1. POWER ORD I OVERSKRIFTER
Uanset om du er ved at lave den perfekte overskrift til din salgsside eller skriver en viral-værdig artikel, kan power ord tage en overskrift fra middelmådig til uimodståelig.
Magasin industrien er notorisk kendte for deres brug af power ord i overskrifter. Nedenfor har jeg samlet et lille potpourri af artikler med power ord fra Eurowoman, Alt for Damerne, ELLE, Bo Bedre, etc.
Uden power ord ville de her overskrifter have været kedelige. Hvis vi fjerner power ordene (markeret med fed nedenfor), ville overskrifterne med det samme miste deres kraft:
- Se de smukke billeder fra det spektakulære Fjordenhus
- Butiksåbning: Eksklusivt norsk interiørbrand åbner butik i København
- Tag med til Italienernes vidunderlige (og hemmelige) ø-perle
Og her kan du se den øverste artikel på Politikens hjemmeside fra den dag, jeg har skrevet denne artikel:
Hvis du i denne overskrift fjerner ordet “brutale”, mister overskriften en stor del af sin power. Brugen af ordet “brutale” forstærker altså effekten af det de vil sige, idet ordet straks vækker nogle bestemte følelser i dig.
Brugen af power ordene “smukke, spektakulære, eksklusivt, vidunderlige, hemmelige og brutale” fremmer altså vores nysgerrighed og trigger en emotionel respons, der fungerer som en slags magnet for kliks.
Og for at slå det fast, fortjener eksemplet med Fjordenhus lige et hurtigt gensyn. For det tydeliggør hvor stor forskel der er på sætningen med og uden brugen af power ord:
Sætningen med power ord: Se de smukke billeder fra det spektakulære Fjordenhus
Sætningen uden power ord: Se billeder fra Fjordenhus
Til sætningen med power ord, tænker jeg “Spændende… Dem vil jeg da gerne se” og til sætningen uden power ord, tænker jeg “Hvorfor skulle jeg dog det!?”.
2. POWER ORD I UNDEROVERSKRIFTER
Folk læser ikke dit content. Undersøgelser viste, at de ikke gjorde i 1997 - og det er bestemt ikke blevet bedre! [*]
I stedet for at læse, skimmer de. Medmindre du løbende kan fange deres opmærksomhed.
Hvordan? Ved at inkludere power ord.
Power ord i dine underoverskrifter fanger opmærksomheden og får læseren til faktisk at læse dit content i stedet for bare at skimme henover det.
Min seneste artikel om forførende ord brugte de besøgende i gennemsnit markant længere tid på siden. I de artikler hvor det giver mening at have underoverskrifter, bruger jeg som regel power ord - og på de artikler varer det gennemsnitlige besøg mere end det dobbelte.
I førnævnte artikel brugte jeg også power ord i mine underoverskrifter for, at få folk til at blive ved med at læse videre:
Brug power ord i dine underoverskrifter for at holde på læserens opmærksomhed på siden og øg chancen for de rent faktisk læser det, du har brugt tid på at skrive. [*]
3. POWER ORD I PRODUKTNAVNE
Du har grundlæggende to muligheder, når du skal finde et navn til dine produkter:
- Være kedelig: Brug ord i dine produktnavne, der ene og alene beskriver selve produktet (fx. blå neglelak), men som er super kedeligt.
- Brug navne med slagkraft: Giv dit produkt et beskrivende navn, men spice det up med power ord (fx. forførende blå neglelak).
Nærmest alle produktnavne passer i de to kategorier.
En virksomhed der virkelig udnytter power ord på en smuk måde i deres produktnavne er OPI.
OPI kunne have givet disse neglelak kedelige beskrivende navne som blå neglelak, rød neglelak, etc. Men i stedet for bruger de power ord for at gøre deres produkter mere tiltrækkende:
Hvad vil du helst købe? En “Lyserød neglelak med glimmer”? Eller “Let’s celebrate”?
Eller hvad hvis du skulle vælge mellem “Lyseblå neglelak med glimmer” eller “Let love sparkle”?
Eller hvad med dem her? Den til venstre kunne de have kaldt “Dark red”, men de har valgt at kalde den “A kiss on the chic”...
Selvom jeg ikke bruger neglelak, får jeg alligevel helt lyst til at købe dem.
Et andet eksempel på brugen af power ord i produktnavne er Christina Klitsgaard, der har lavet en bog om email marketing.
Hun kunne have valgt at kalde det “Lær email marketing”, men har i den grad spicet det op med brugen af power ord:
Navnet “Skyhøjt salg med mails året rundt” gør, at man kan huske hendes produkt og får det til at stå ud fra mængden.
4. POWER ORD I POP-UPS
Power ord er generelt sjældent brugt i det elskede mailliste-opbyggende værktøj, pop-ups.
Men hvorfor? Det giver kun mening at bruge dem her også.
Prøv fx at se hvordan Onnit brugte power ordet “ultimate” til deres gratis guide:
Eller Rick Mulready:
Når du nu alligevel har brugt tid på at lave en pop-up, så brug lige de ekstra 30 sekunder det kræver, at gøre dem mere attraktive med power ord.
5. POWER ORD PÅ LANDINGSSIDER
Landingssider er en effektiv måde at blokere for alt andet støj fra dit website og sikre dig, at din besøgende kun fokuserer på én specifik call-to-action.
Ved at bruge power ord på dine landingssider kan du få din konverteringsrate til at gå fra “ikke lige nu” til “giv mig!”.
Nedenfor kan du se en af mine bedst performende landingssider nogensinde, hvor jeg strategisk har brugt power ord over det hele.
“Gratis”, “live”, “master”, “fra 0 til +2.500” (er dog ikke ét ord), “profitabel” og “strategi” er alle power ord, der arbejder perfekt sammen for at gøre landingssiden langt mere overbevisende, end hvis jeg havde udeladt dem:
“CLASS: Sådan får du website besøgende på 30 dage (også selvom du ikke har prøvet det før!)
Join mig hvor jeg gennemgår, hvad det kræver.”
Sover du? Så vågn op (selvom jeg godt forstår dig), for der er flere power ord coming up!
6. POWER ORD I KNAPPER
Hvis du tænker, du er ved at løbe tør for steder at bruge power ord, så tænk igen. Vi har ikke engang talt om brugen af power ord i teksten på dine knapper.
Jeg bruger for det meste power ord i alle mine knapper.
Uden ordene “gratis” og “nu”, ville markant færre klikke på knapperne. Selv hvis jeg kun brugte ét af ordene, ville effekten blive mindre stærk.
Og jeg er bestemt ikke den eneste, der gør det. Se bare hvordan fx Pleo bruger præcis samme power ord i deres knapper.
Ordet “nu” er særligt godt, idet det giver en følelse af urgency.
7. POWER ORD I TESTIMONIALS
Testimonials er bedstefaderen til social proof.
97% af dine kunder læser minimum 2 reviews, før de for alvor stoler på din virksomhed. Og vidste du, at 5-stjernede ratings gennemsnitligt booster din CTR med 28%? [*]
Testimonials tilføjer altså uvurderlig troværdighed til dit brand.
Lad dine testimonials komme på overarbejde ved at inkludere nogle power ord i dem.
Nedenfor kan du se, hvordan Good Monday på fineste vis gør brug af power ord i deres testimonials:
Perfect, smoothly, fortjener, ufattelig simpel, etc. - de fungerer bare bedre end god og godt.
Uheldigvis er det lidt tacky at bede dine kunder om at bruge power ord i deres testimonials.
Så gør dit bedste for at fremhæve de testimonials, der inkluderer power ord.
8. POWER ORD I EMAIL EMNELINJER
Du arbejder røven ud af bukserne for at vækste din mailliste. Du hustler for at få lavet noget content, de kan lide - men der er stadig kun 20-35% af dine subscribers, der åbner dine emails.
Og du begynder at undre dig…
Er dine emails uengagerende? Er det dit content, der ikke er godt nok? Er der noget galt, med deres spamfiltre?
Måske…
Men det er formentligt dine emnelinjer.
For at skrue op for blusset på dine email emnelinjer og få flere til at åbne dine emails, klik og generelt højere engagement, kan du bruge power ord i emnelinjen.
Efter et hurtigt kig i min indbakke, faldt jeg over to eksempler.
Her kan du se, hvordan ordet “ultimate” gør hele titlen mere tiltalende:
Og her med ordet “insanely”:
Brug power ord i dine emails emnelinjer for at lokke dine subscribers til at åbne dine mails. Du har arbejdet hårdt på at skrive dem, så de kan lige så godt blive læst af så mange som muligt.
9. POWER ORD I DIT VIRKSOMHEDS- ELLER DOMÆNE NAVN
Til alle jer, der endnu ikke har startet jeres virksomhed, er et godt sted at bruge power ord i din virksomheds navn.
Ved at bruge et power ord, der beskriver hvad du laver eller hvem du gør det for, kan gøre din marketing langt mere effektiv. Et godt eksempel er Elite Daily, der bruger power ordet “elite” i deres virksomhedsnavn, der giver associationer til eksklusivitet eller høj kvalitet.
Christina Klitsgaard bruger også power ord i sin virksomheds navn, we love emails:
Jannik Lawaetz, stifter af LuggageHero, gør det nemt og billigt at få opbevaret sin bagage i adskillige byer rundt om i verden. Her har han valgt at bruge power ordet “Hero” i virksomhedens navn, hvilket giver god mening ift. deres service:
START MED AT BRUGE POWER ORD I DIN MARKETING ALLEREDE I DAG
Jeg har lige givet dig hundredvis af power ord og vist dig ni steder, du kan bruge dem til at sætte din marketing på overarbejde for din virksomhed.
Hop ikke bare videre fra denne artikel og fortsæt din dag, som om intet var sket. Tag action og start med at inkludere power ord i din marketing allerede i dag!
Vælg en af mulighederne fra artiklen og inkorporer power ord nu.
Hvis du vil have din personlige liste med power ord, du hurtigt kan referere til, når du skriver content, laver overskrifter, landingssider, etc., så download listen gratis nedenfor.
>> KLIK HER OG FÅ DEN GRATIS LISTE MED DE 481+ POWER ORD NU <<
Diskussion for medlemmer